8 tipů pro přípravu úspěšného PPC banneru

Zásady, které je důležité dodržet při tvorbě banneru

Tvorba reklamního banneru není snadná disciplína. Jeho vzhled se odvíjí od toho, jaký je jeho účel, cílová skupina a také pro jaký vyhledávač banner tvoříte. Například specifikace Googlu pro tvorbu banneru se liší od specifikací Seznamu. Existuje však několik obecných tipů, kterých je třeba se držet při tvorbě jakékoliv kampaně. Pro vás jsme vybrali deset nejdůležitějších z nich:

1. Snažte se udržet jednoduchost

Čím více je obsah vizuálně složitý, tím pravděpodobněji budou diváci z reklamy zmatení a nebude jim dávat smysl. Myslete na to, že uživatele se ve většině případech na váš banner nebude dívat déle než sekundu. Zpráva musí být čistá a jasná.

2. Vydejte jasnou výzvu k akci

Řekněte uživateli ihned co chcete, aby udělal. Proto na banner umístěte CTA (call to action) tlačítko, které potenciálního zákazníka přímo vybízí k návštěvě webu. Dobrými příklady jsou tlačítka s frázemi jako „Další informace“, „Zaregistrovat se zde“ a podobně.

3. Zachovejte jednotný design

Obrázky a barevná schémata použitá na banneru by měla jednoznačně korespondovat se vstupní stránkou a osobitým designem dané společnosti.

4. Ukažte důvod, proč by měl uživatel kliknout na banner

Přesvědčte diváka, že nic podobného už nikde jinde nenajde. Typickými příklady jsou speciální a časem omezené nabídky nebo výrazné slevy na produkty a podobně.

5. Nezapomeňte vždy připojit logo

Pro budování povědomí o značce je logo klíčové. Ujistěte se, že je vizuálně dominantní. Zároveň by nemělo být příliš velké a vizuálně přebít uváděnou nabídku nebo výzvu k akci.

6. Definujte rámeček

Oči lidí jsou přirozeně přitahovány k předmětu uvnitř rámečku. Zajistěte, aby vaše bannerové reklamy měly jasně definovaný rámeček tím, že rozšíříte grafiku na všechny okraje pole. Pokud je vaše reklama bílá, umístěte kolem reklamy šedý okraj o velikosti jednoho pixelu.

7. Zprávu v banneru udržte čitelnou a stručnou za každou cenu

I při psaní zprávy pamatujte na pravidlo jednoduchosti. V textu nepoužívejte kurzivní, skriptová, nebo dokonce extrémně tenká písma.

8. Pracujte s emocemi podle vaší cílovky

Vyvolat emoce by měl být cíl každé reklamy i reklamního banneru. Pokud v reklamě cílíte na mužskou část populace, je vhodné u nich vyvolat emoce skrze humor nebo cílit na jejich mužskou touhu po úspěchu a dokonalosti. Jestliže jsou cílovka ženy, sáhněte po obrázcích oblečení a módních doplňků, fungovat budou i zářivé pozitivní barvy. Maminky na mateřské zase budou nejvíce reagovat na obrázky dětí.

Přejete si vytvořit bannery nebo zajistit PPC kampaň? Využijte naše doplňkové služby.

Neváhejte nás kontaktovat


Publikováno: 26. 9. 2022
Blanka Kochová