Co by měl obsahovat popis produktu

Smysluplné popisky produktů

Úkolem popisku produktu je samozřejmě prodej daného produktu. Šanci na úspěšné dokončení nákupu zvedají úplné a přesné informace o daném zboží. Vy svoje produkty dobře znáte a nikdo vám je nemusí představovat, váš zákazník je však nezná. Pište pro své zákazníky, ne pro sebe.

Většina zákazníků přijde na konkrétní stránku produktu přímo z vyhledávače a máte jen několik vteřin, abyste je zaujali a oni dokončili konverzi. Pokud zákazník během 5 vteřin nenajde důležité informace nebo je text nepřehledný, tak nakoupí pravděpodobně jinde.

Popis produktu je možná první kontakt potenciálního klienta s vaším obchodem. Představte mu tedy i sami sebe:

  • Proč nakoupit u vás – ruční práce, bio certifikát, vrácení do 90 dnů a podobně.
  • Informace o dopravě – nad 1 500 zdarma a podobně.
  • Cross-selling – nabídnout doplňkové zboží (k plavkám ručník nebo sluneční brýle).

5 tipů, jak napsat kvalitní popisek

  1. Co přesně je váš produkt

Představte svůj produkt do posledního detailu. Vyhněte se otřepaným frázím a kudrlinkám. Jasně a stručně popište, co prodáváte a jaké to má vlastnosti. Objektivní informace jsou klíčem k prodeji a můžete přidat i srovnání s jinými produkty nebo i mírnou kritiku. Upřímný popisek zvyšujte transparentnost značky.

  1. Vzbuďte touhu

Touha je hnacím motorem lidstva. Vzbuďte ji ve svých zákaznících a budete úspěšný prodejce. Nepopisujte jen vlastnosti, ale dejte mu důvody, proč tento produkt potřebuje ve svém životě. Důmyslné propojení textu s produktovými fotografiemi usnadní klientovi představu, jak právě váš produkt zapadne do jeho životního stylu.

  1. Vytvořte atmosféru

Některé zboží si žádá víc než jen strohý popis. Zážitkové a luxusní zboží potřebuje prožitek a atmosféru. Navoďte představu dokonalosti a dejte zákazníkovi zážitek.

Naše káva vděčí za svou chuť horám a oceánu, které vytvořily nejlepší podmínky pro její růst. Vychutnejte si spojení živlů v nezaměnitelné symfonii chutí.

  1. Opatrně na superlativy

Superlativy jsou mocná slova. Jejich přehnané používání vede k takzvané „jojo frázi.“ Ve zkratce si váš zákazník povzdechne „Jojo, to říká každý.“ Použijete-li nějaký superlativ, obhajte ho a zdůvodněte. Jinak můžete ztratit důvěryhodnost.

  1. Šetřete klíčovými slovy

Nemělo tam být nešetřete? Ne, nemělo. Jedno až dvě klíčová slova jsou v pořádku, ale pořád píšete text pro lidi. Možná přilákáte pozornost vyhledávače, ale ten si od vás zboží nekoupí.

Lidé nečtou, přesto pište

Podle průzkumů lidé přečtou zhruba 20 % textu na stránce. To však neznamená, že nemáte ztrácet čas s tvorbou smysluplného obsahu. Právě naopak. Vytvořte takový obsah, který vaši zákazníci opravdu přečtou, a zanechá v nich nějakou emoci – ideálně touhu po nákupu.

Zaměřte se nejen na obsah, ale také na jeho vzhled. Popisky produktů pečlivě strukturujte, odstavce pište maximálně na 3-5 řádků. Důležité informace zvýrazněte tučně nebo kurzívou. Používejte nadpisy a dejte čtenáři záchytné body, které ho při čtení udrží.

Nebojte se používat odrážky. Možná vám to přijde jako degradace, když jen stroze popíšete produkt v odrážkách, ale číslované nebo nečíslované seznamy přilákají pozornost mnohem lépe než jednolitý text. Ideální je napsat popis produktu a poté v několika odrážkách shrnout jeho hlavní charakteristiky.

Potřebujete napsat popisky k produktům, otextovat osobní web nebo vytvořit obsah pro blog?

Neváhejte nás kontaktovat


Publikováno: 26. 4. 2022
Blanka Kochová