Jak na děkovací stránku

Podobně jako z chybové stránky 404, i z děkovací stránky lze vytěžit maximum. Pokud se podíváte na náš předchozí článek, najdete v něm ukázku hned několika originálně pojatých stránek 404, které se rozšířily po celém internetu, kolují po sociálních sítích a objevují se v článcích věnovaných SEO a způsobům, jak rozšířit povědomí o značce a přivést na web nové klienty.

Jak tedy děkovací stránku využít?

Poděkování na děkovací stránce

Na děkovací stránce byste měli především poděkovat. Velké procento e-shopů a dalších webů pouze zobrazí oznámení, že objednávka, případně formulář, byla správně odeslána. Ve chvíli, kdy si u vás klient něco koupí nebo se registruje, poděkujte mu a popřejte krásný den. Vás to nic nestojí a uživatelům to vykouzlí úsměv na tváři.

Co bude následovat?

Zakoupil u vás uživatel produkt, který mu dojde poštou nebo si zaplatil službu, pro kterou si teprve dohodne termín? Registroval se k odběru newsletteru? Ve všech případech ho informujte, co bude následovat. Z pohledu uživatele není nic horšího než vytvořit, případně zaplatit objednávku a nemít žádnou zpětnou vazbu o tom, že vše proběhlo v pořádku. Informujte ho, zda obdrží fakturu na e-mail nebo kdy bude zboží odesláno. Při odběru newsletteru ho můžete informovat, že registrace proběhla v pořádku a on se může těšit na první e-maily.

Originální pojetí

První možností je vytvořit takovou děkovací stránku, která má potenciál rozšířit se po sociálních sítích jako virální obsah. Děkovací stránka může být vtipná, neotřelá, může reagovat na současnou situaci podle toho, na co je web zaměřen nebo může přinášet zajímavý obsah.

Sociální sítě

Na děkovací stránce můžete využít také odkazy na sociální sítě. Pokud máte profil na Facebooku nebo na Instagramu, nezapomeňte se o něj podělit. Vyzvěte uživatele, ať svou objednávku nebo konkrétní produkt sdílí, napíšou něco na vaši zeď nebo se s produktem vyfotí a sdílí ho s konkrétním hashtagem.

Od jednoho obsahu k druhému

Na děkovací stránce můžete uživateli nabídnout další obsah, na který může pokračovat. Zdržíte ho tak déle na webu. Zakoupil u vás produkt? Doporučte mu článek na blogu, kde si může přečíst něco zajímavého, co s tématem nákupu souvisí. Registroval se k odběru newsletteru? Představte mu nejnovější produkt na vašem e-shopu.

Slevové kupony

Nabídnout můžete také slevové kupony na další nákup. Pobídněte uživatele, ať u vás nakoupí například dárky k Vánocům nebo sdílí slevový kupon jako dárek prostřednictvím e-mailu nebo sociálních sítí.

Dotazník

Spolu s poděkováním můžete uživatele požádat o vyplnění krátkého dotazníku. Může se jednat o jednu jedinou otázku nebo sérii dotazů. Nakoupil u vás zákazník produkt, který teprve uvádíte na trh nebo si přejete vědět, odkud se o vaší službě dozvěděl? Zeptejte se ho na vše, co vás zajímá. Jen dbejte na správné pojetí UX designu, ať uživatele spíše neodradíte.

Na závěr se podívejme na několik tipů.

Osobní přístup

Především jste to vy, kdo zná své uživatele nejlépe. Víte, jakým způsobem s nimi komunikovat, jakou terminologii je vhodné použít (jinak budete mluvit s rybářem a jinak s maminkou, která nakupuje pleny) a jak je zaujmout. Poděkování od srdce udělá vždy největší radost a osobní příběh zase prodává. Proto se nebojte podělit o něco ze sebe.

Potřebujete poradit se správným nastavením děkovací stránky nebo s vytvořením jejího obsahu? Se vším vám rádi pomůžeme.

Neváhejte nás kontaktovat


Publikováno: 20. 9. 2021
Blanka Kochová