Nejčastější dotazy - Reklama na Googlu

Reklama na Googlu

Je pro mne reklama na Googlu vhodná?

  • Google je v Česku nejpoužívanější vyhledávač, aktuální podíl na trhu v roce 2021 vůči Seznamu je zhruba 85:15. Troufáme si tedy říct, že využití reklamy na Google je vhodné pro každého, kdo chce zviditelnit svůj projekt na internetu. Kromě vyhledávací a obsahové sítě nabízí také velmi oblíbené Google Nákupy (pro e-shopy).

Za jak dlouho se začne zobrazovat reklama v Google Ads?

  • Reklama musí projít nejprve schválením. Google obvykle schvaluje vytvořené reklamní kampaně do jednoho pracovního dne, může to být ale i otázka minut. Reklama se proto může začít zobrazovat takřka okamžitě.

Jaký potřebuji rozpočet do začátku?

  • To záleží na rozsahu kampaně a práce, na které se dohodneme. Můžeme pro vás zajistit základní nastavení a propojení účtů, vytvoření kampaní a reklam včetně samotné správy. Rádi vám připravíme i bannery pro remarketing. Jde také o to, jaké jsou ceny za proklik klíčových slov, která jsou relevantní pro vaši firmu. Rozpočet jsme schopni stanovit vždy po společné konzultaci.

Jaké typy reklamních kampaní může Google Ads nabídnout?

  • Google Ads nabízí kampaň ve vyhledávací a obsahové síti, v Nákupech Google, kampaň na aplikace a videokampaň. Se všemi typy kampaní máme zkušenosti a rádi vám s nimi pomůžeme, od přípravy podkladů až po samotnou realizaci.

Termíny a jejich význam

Co jsou to vylučující klíčová slova?

  • Vylučující klíčové slovo je takové, které brání spuštění reklamy na základě určitého slova či sousloví. Bude-li někdo vyhledávat příslušné sousloví, vaše reklamy se mu nezobrazí. Jde o tzv. vylučující shodu.
  • Díky vylučujícím klíčovým slovům se zabraňuje nežádoucímu zobrazování reklam. Např. nechcete, aby se vaše inzeráty spojovaly se slovem „levný, zdarma, apod.“, tak tato slova nastavíte jako vylučující. Pokud uživatel zadá vyhledávací dotaz obsahující některé z vylučujících klíčových slov, vaše reklamy se mu nezobrazí. 

Co je to skóre kvality?

  • Jedná se o kvalitu samotné reklamy, od jejího obsahu (kvality textů a obrazových podkladů) až po kvalitu vstupní stránky, včetně odkazového profilu a očekávané míry prokliku samotné reklamy.

Co je to vstupní či cílová stránka?

  • Jedná se o stránku webu, na kterou se návštěvník dostane při kliknutí na inzerát.

Co je to responzivní obsahová reklama?

  • Jedná se o reklamu složenou z podkladů jako jsou obrázky, nadpisy, texty, videa, loga a podobně. Google sám postupně testuje nejrůznější kombinace a zobrazuje jen ty nejúspěšnější varianty.

Co je to Google AdWords a Google AdWords Express?

  • Jedná se o předchůdce dnes používaného Google Ads.

Co je to Google Merchant Center?

  • Jedná se o nástroj pro správu produktů v Google Nákupech. Informace lze importovat pomocí tzv. XML feedu. Jedná se o soubor vygenerovaný e-shopem, obsahující všechny potřebné informace o produktu včetně obrazového materiálu.