Nejčastější dotazy - SEO

SEO

Co je to SEO?

  • Zkratka SEO znamená Search Engine Optimization a přeložit ji můžeme jako optimalizaci pro vyhledávače či optimalizaci nalezitelnosti. Cílem SEO je přivést na web co nejvíce zacílených návštěvníků.

Jak lze zlepšit pozici webu ve výsledcích vyhledávání?

  • Mnoha způsoby. Web by měl být celkově vyladěný, po obsahové, technické i grafické stránce, měl by disponovat kvalitním odkazovým profilem a splňovat mnoho dalších faktorů. Cesta na první stranu ve vyhledávací síti vede skrze kvalitní strategii a dlouhodobé cíle. Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme vaši současnou podobu webu a změny, ke kterým by bylo potřeba přistoupit.

Bojím se dlouhodobých smluv. Je možné spolupráci s vámi kdykoli ukončit?

  • Ano. Odvedenou práci lze kdykoli vyfakturovat a spolupráci ukončit. Na prvním místě je pro nás spokojený klient a dobře odvedená práce. To je pro nás víc, než smlouva.
  • Může se stát, že například změníte obor nebo snížíte rozpočet na marketing. Své klienty chápeme, vyjdeme jim maximálně vstříc a na spolupráci kdykoli rádi navážeme nebo ji přizpůsobíme současné situaci.

Zajistíte pro mne veškerou grafiku i texty?

  • Ano. Rádi pro vás připravíme vizuální i textový obsah pro web. Od vás budeme potřebovat podklady (fotografie produktů, loga a podobně), které dále upravíme, případně konzultaci, kdy dohodneme vše potřebné. Spolupráce s klientem je klíčová. Věnovat se vám budou naši grafici i copywriteři. Zajistíme pro vás vše od návrhu vizuální podoby webu přes popisky produktů až po blogové příspěvky a externí články s odkazy na váš web.

Moje první zkušenost se SEO

S jakým rozpočtem mohu počítat do začátku?

  • Cena se vždy odvíjí od rozsahu práce. Neváhejte se na nás obrátit se svou představou – rádi se na váš projekt podíváme, probereme vše potřebné a vytvoříme cenový rozpočet. Pro orientaci se můžete podívat na náš Ceník.

Mohou být zpočátku náklady vyšší než zisky?

  • To se odvíjí od toho, v jaké fázi se váš projekt nachází. Webová stránka, která je v začátcích, může zprvu potřebovat více péče než dobře vedená stránka s dlouhou historií, která potřebuje pouze doladit. Cílem je však pokaždé to, aby se spolupráce dlouhodobě vyplatila. SEO může mít dlouhodobější rozběh, ale dobré pozice vždy přinesou výsledky.

Jaký je správný postup při SEO?

  • Každý projekt je unikátní. Ke každému klientovi přistupujeme individuálně. Obecně však lze říci, že si prvně stanovíme cíle a pokračujeme auditem a analýzou. Následně naplánujeme strategii.

Kdy mohu očekávat první výsledky?

  • Jedná se většinou o dlouhodobější záležitost. První výsledky mohou být vidět již po pár týdnech, ale skutečně relevantní data budou k vidění nejdříve za 3 až 6 měsíců, proto vždy klienty na začátku spolupráce žádáme o minimální období 6 měsíců pro vyhodnocení výsledků. Velice záleží na konkurenčnosti vašeho oboru a stavu webových stránek.

Zajistíte mi pozici na prvních místech ve vyhledávací síti?

  • Nejsme majitelem vyhledávací sítě. Stejně jako jiné agentury, ani SHOPEA.CZ vám nemůže garantovat první pozice se 100% jistotou. Můžeme udělat vše pro to, aby k tomu váš web směřoval, ale nemůžeme ovlivnit například to, jak se zachová konkurence ve chvíli, kdy se vašemu webu zlepší pozice. U většiny oborů ani není nutné cílit na top konkureční klíčová slova ve vyhledávačích, protože lze získat cílenou návštěvnost pomocí stovek jiných (longtailových) klíčových slov.

Dostanu od vás pravidelně přehled odvedené práce a dosažených výsledků?

  • Ano, obojí zasíláme pravidelně každý měsíc. Přehled obsahuje seznam odvedené práce, statistiky návštěvnosti i doporučení pro klienta.

Zvládnu SEO svépomocí?

  • Každý vynikáme v něčem jiném. Většinou máme tu zkušenost, že laik nedokáže plně nahradit člověka s dlouholetou praxí, pro něhož je SEO každodenním chlebem. Pokud však SEO rozumíte a sami s ním máte zkušenosti, pak ano, zvládnete jej sami.

Termíny a jejich význam

Co je to linkbuilding?

  • Jedná se o získávání odkazů (linků) z jiných webových stránek směřujících na váš web. Linkbuildingem se buduje tzv. odkazového profilu.

Co jsou to klíčová slova?

  • Jedná se o uživateli nejčastěji hledané termíny/výrazy ve vyhledávačích. Použití klíčových slov na vašem webu předchází důkladná analýza a pečlivé plánování. 
  • V SEO často využíváme specifičtější klíčová slova (longtailová klíčová slova). Long Tail klíčové slovo je fráze obsahující alespoň tři nebo více slov. Long Tail klíčová slova mají nižší hledanost, menší konkurenci, ale nabízejí mnohem vyšší míru konverze.

Obsah na webu

Konkurence zkopírovala obsah mého webu bez svolení. Co s tím mohu dělat?

  • V takovém případě porušila konkurence autorská práva.

Je dobré ponechat na e-shopu vyprodané produkty?

  • Ano, pokud vám pravidelně přivádí na web uživatele. Na první pohled by však mělo být patrné, že je produkt vyprodaný. Uživateli můžete nabídnout alternativu.

Pozadí webu

Pokud převádím e-shop na nový systém, mohu hromadně změnit URL?

  • Změna e-shopového řešení, nebo i vytvoření nového webu, kde se mění i struktura (URL adresy) je z pohledu vyhledávačů zcela zásadní. Velmi doporučujeme pečlivě naplánovat tyto úpravy, zachovat co nejvíce URL adres v původním tvaru (pokud nejsou v nevhodném tvaru) a zbytek URL adres přesměrovat na odpovídající nové URL. Díky tomu minimalizujete negativní dopady na návštěvnost z vyhledávačů.

Jak je možné, že Seznam indexuje méně stránek než Google?

  • Obecně lze říci, že Seznam indexuje méně stránek než Google. Někdy může být na vině například duplicitní obsah nebo to může být způsobeno technickými potížemi na webu. Rádi se na váš web podíváme a najdeme možné příčiny.

Jak zjistím, skrze která klíčová slova a z kterých odkazů přicházejí uživatelé na můj web?

  • V rámci spolupráce vám tyto informace sdělíme spolu s dalšími výsledky.
  • Lze k tomu však použít například Google Analytics.

Může doména ovlivnit pozici ve vyhledávačích?

  • Klíčová slova v doméně nebo v URL mohou pomoci při získání lepších pozic ve vyhledávání. To se může lišit například podle konkrétního vyhledávače nebo váhy klíčových slov. Klíčové slovo v doméně má zpravidla větší váhu oproti tomu v URL, ale nejlepší je krátká, snadno zapamatovatelná doména.

Proč Google nebo Seznam můj web vůbec nenajdou?

  • Může to být způsobeno absencí indexace nebo penalizací. Více si o tom můžete přečíst ZDE.

Jak mohu zjistit, které stránky jsou vyhledávačem zaindexované?

  • Pokud potřebujete zjistit informace o jedné stránce, nejsnadnější způsob je zadat do vyhledávací sítě dotaz v následujícím formátu:
    site:domena.cz
  • Při větším počtu stránek je vhodnější využít Google Search Console nebo Seznam Webmaster Tools. Každá vyhledávací síť nabízí vlastní nástroj.

Jak často jsou stránky ve vyhledávačích indexovány?

  • To se liší u jednotlivých vyhledávačů i konkrétních webových stránek. Například Google věnuje některým stránkám pozornost denně, jiným jednou za měsíc. To se odvíjí od počtu zpětných odkazů a frekvence změn obsahu na webu.

Jak velké množství obsahu / kolik textu by mělo být na webu v rámci úspěšného SEO?

  • Velké množství textu na webu je přínosné v momentě, kdy jsou texty kvalitní a mají vysokou hodnotu. Čtenáře budou texty zajímat a vyhledávače je vyhodnotí jako hodnotné a posunou je na lepší místa ve výsledcích vyhledávání.
  • Uměle natahovanými texty bez přidané hodnoty si příliš nepomůžete. Spíše webu uškodíte. Vždy se snažte vžít do svých návštěvníků / zákazníků a svými texty jim pomoci.