Proč nepřejmenovávat produkty, kategorie či podstránky na webu/e-shopu

Z pohledu SEO


Změna názvů produktů může mít vliv na SEO (optimalizaci pro vyhledávače).

Co je třeba zvážit před přejmenováním jakýchkoli názvů na webu:

  • Pokud byly původní názvy dobře optimalizovány pro vyhledávače a generovaly organický provoz, změna může mít negativní dopad. Vyhledávače hodnotí názvy stránek a produktů jako důležitý faktor při určování relevance obsahu.
  • Pokud se chystáte měnit názvy produktů či podstránek, promyslete, zda to nebude mít negativní dopad na zpětné odkazy, které vedou klienty z jiných webů na Vaše stránky. Zpětné odkazy jsou důležitým faktorem pro SEO.


Z pohledu PPC


Pokud na dané produkty běží PPC reklamy, může být jejich přejmenování velice riskantní a mělo by se tudíž provádět jen výjimečně a velice opatrně.

Co je potřeba mít na paměti:

  • PPC kampaně jsou založené na konkrétních klíčových slovech a názvech produktů. Pokud jsou na webu změněna a kampaně tuto změnu nereflektují, výkon kampaní se sníží.
  • Zákazníky zaujme reklama s určitým názvem produktu a po prokliku se dostanou na stránku s odlišným názvem. To může působit neseriózně a nedůvěryhodně. Potenciální zákazník bude pravděpodobně zmaten, či to bude považovat za chybu a z webu odejde.
  • Pokud se změnilo dokonce URL reklamní cílové stránky, musí se upravit i v PPC kampaních, jinak proklik fungovat nebude.
  • Pokud sledujeme návštěvnost nebo konverze na určité produkty či kategorie a přejmenují se, bude těžké data interpretovat správně.

Po přejmenování si nezapomeňte pohlídat:

  • Aktualizace sitemap a robot.txt souborů – pomůžete vyhledávačům zohlednit nové názvy během indexace webových stránek
  • URL adresy – musí reflektovat aktualizované názvy jinak to může způsobit problémy se zdvojeným obsahem
  • Změny ve výsledcích vyhledávání a návštěvnosti a případné změny ve výsledcích reklam.

Samozřejmě může nastat i opačná situace, kdy původní názvy produktů, kategorií či podstránek na webu pro vyhledávače a reklamy nefungují optimálně. Pak je jejich změna logickým krokem. I tak ale musí být dobře promyšlená.

Zvažujete podobné kroky? Spojte se s námi a my Vám se změnou rádi pomůžeme.

Neváhejte nás kontaktovat


Publikováno: 10. 1. 2024
Mgr. Iva Kubalíková, PPC specialist