Co je Sklik Ads? Sklik je český reklamní systém provozovaný společností Seznam.cz. Podobně jako Google Ads slouží k propagaci webových stránek a e-shopů, ale tentokrát na portálu Seznam a jeho partnerských webech. Reklamy, které si na Skliku správně nastavíte, vám mohou přivést relevantní návštěvníky. Uživatelé sice v mnoha případech zvolí jako vyhledávač Google, avšak v mnohých případech to bude stále český Seznam. Podle průzkumů jde asi o třetinu uživatelů, u kterých je Seznam na prvním místě. Jedná se většinou o starší uživatele nebo uživatele konzervativního smýšlení. Seznam jde však dopředu a v budoucnu je možné očekávat cílení také na mladší populaci. Výhody Skliku Silná pozice vyhledávače Seznam.cz – jde o druhý nejnavštěvovanější web v České republice. Znalost českého uživatele – systém je vytvořen s důrazem na český jazyk a chování. Jednoduché ovládání – intuitivní rozhraní, které zvládne i začátečník. Nižší konkurence – je zde nižší konkurenční tlak než v Google Ads. Lepší lokální podpora – technická podpora v českém jazyce. Typy kampaní v Skliku Typ kampaněPopisVhodné pro Vyhledávací kampaně Textové reklamy zobrazující se ve výsledcích vyhledávání Oslovení uživatelů aktivně hledajících produkty/služby Obsahové kampaně Vizuální a textové formáty na Seznam.cz a partnerských webech Budování povědomí o značce Produktové kampaně Reklamy zobrazující produkty s cenou a fotografií E-shopy nabízející fyzické produkty Videokampaně Video reklamy na Stream.cz a v obsahové síti Propagace značky pomocí video obsahu Kombinované kampaně Automatické zobrazování reklam napříč všemi sítěmi Skliku Maximalizace pokrytí a konverzí Retargetingové kampaně Cílení na uživatele, kteří již navštívili váš web Opětovné oslovení potenciálních zákazníků Dynamický retargeting Automatické zobrazování produktů, které uživatel prohlížel E-shopy s velkým množstvím produktů Důležité metriky v Skliku Tyto metriky jsou ve většině případů shodné s Google Ads. Základní: Imprese – počet zobrazení reklamy Kliknutí – počet kliknutí na reklamu CTR – míra prokliku CPC – cena za kliknutí Konverze – počet požadovaných akcí (registrace, nákup, …) CPA (Cost per Acquisition) – cena za konverzi Konverzní poměr – podíl konverzí vůči návštěvám Pokročilé: Skóre kvality – hodnocení relevance klíčových slov a reklamy Podíl zobrazení – procento potenciálních zobrazení reklamy vs. skutečnost ROAS – míra návratnosti investic PNO – poměr mezi náklady a výnosy z reklamy Nové trendy a funkce v Skliku Automatické strategie nabídek: využití strojového učení pro zajištění lepších výsledků. Responzivní inzeráty: optimalizace obsahu podle zařízení, které uživatel používá. Pokročilá segmentace publika: cílení podle zájmů a chování uživatelů. Multimediální obsah: využití vizuálních formátů pro zvýšení atraktivity reklamy. AI a prediktivní analýzy: automatická správa kampaní a predikce výkonu. Pokročilý remarketing: oslovování uživatelů, kteří již v minulosti o naše produktu či služby projevili zájem. Integrace se Zboží.cz: rozšířené propojení produktových kampaní s cenovým srovnávačem. Tipy pro úspěšné kampaně Důkladná analýza klíčových slov: využití nástroje Sklik Návrh klíčových slov, který identifikuje vhodná klíčová slova. Segmentace kampaní: kampaně je vhodné rozdělovat například podle tematických celků. Kvalitní vstupní stránky: důležité je, aby reklama a obsah na webové stránce byly relevantní. Pravidelná optimalizace: kampaně je důležité upravovat pravidelně, minimálně jednou týdně. Testování různých formátů reklam: pro dosažení nejlepšího výsledku zkuste experimentovat s různými typy kampaní. Využívání rozšíření inzerátů: pro vyšší interakci je vhodné přidat odkazy na podstránky, informace o lokalitě nebo telefonní číslo. Sledování konkurence: sledujte své konkurenty, porovnávejte konverzní poměr a inspirujte se. Úpravy kampaní na základě sezónnosti: přizpůsobení kampaní aktuálním sezónním trendům. Sklik vs. Google Ads FunkceSklikGoogle Ads Primární trh Český trh Globální trh Jazykové rozhraní Pouze český jazyk Mnoho jazyků včetně českého Podpora Lokální podpora v ČR Globální podpora, méně personalizované Ceník Nižší minimální CPC Vyšší minimální CPC v konkurenčních oborech Objem vyhledávání Menší celkový objem Větší celkový objem Nástroje k analýze Méně pokročilé Více pokročilé Automatizace Dostupná v omezené verzi Pokročilá automatizace a strojové učení Konkurence Obvykle nižší Obvykle vyšší Neváhejte nás kontaktovat